Breathe in

December 27, 2017

Pre nego što započnete novu avanturu, želeo bih najpre da vam se zahvalim za nesebičnu podršku koju dobijam na društvenim mrežama od svih vas. Upravo ste mi vi vetar u leđa kada je razvoj ovog bloga u pitanju. Kroz vaše pohvale, konstruktivne predloge i kritike mi svakako pomažete u pisanju bloga i zato hvala vam!

Verujem da ste svi već uveliko upoznati sa tematikom ovog posta jer nisam baš bio uspešan u neotkrivanju iste. Međutim, kako i da budem kada je reč o najlepšem putovanju ikada? Njujork je definitivno ostavio traga u ovoj 2017. godini, ali i na moj život uopšte. Iz tog razloga će ovo  biti jedan veoma poseban post u kojem ću se potruditi da vam prenesem svoj doživljaj “velike jabuke” i kako izgleda život grada koji nikad ne spava.

Glavni razlog moje prijave za program “work and travel” je bila poseta gradu o kojem sam samo mogao da sanjam i da uživam gledajući filmove. Onog trenutka kada smo saznali da smo dobili vizu i da zvanično idemo u Ameriku moj san je počeo da se realizuje, da bi se dana 01.10. pretvorio u stvarnost.

Ali, da krenem redom. Dok je trajao onaj “work” deo programa, mnogo puta sam hteo da odustanem i da se vratim nazad za Srbiju, ali ono što me je zapravo tamo održavalo jeste ogromna želja i san da posetim Njujork. Nakon 4 meseca rada i kolotečine u kojoj smo se svi našli, usledilo je planiranje putovanja. Jednostavno ne pronalazim reči kojima bih mogao da vam opišem uzbuđenje i radost koje sam osetio dok smo se pripremali za putovanje.

Sve ono što sam godinama držao u glavi, svaku lokaciju i znamenitost koju sam viđao po filmovima, serijama i različitim instagram profilima, sada je  trebalo da stavim na papir i rasporedim u 5 dana, koliko smo boravili u Njujorku. Do najsitnijeg detalja sam isplanirao put, sa sve satnicama kad se kog dana ustaje i gde se ide. Nisam smeo da dopustim da nešto ne vidim. Naravno, pri ovakvim putovanjima mora se uzeti u obzir i ekipa s kojom putuješ i njihove želje. Što se toga tiče imao sam veliku sreću jer sam putovao sa ljudima kojima se moja ruta dopadala.

Pre plana putovanja rezervisali smo smeštaj preko sajta airbnb.com, na kojem možete naći po izuzetno pristupačnim cenama smeštaj ne samo u Njujorku, nego bilo gde da putujete. Sajt je veoma jednostavan, prikazuje vam sa jedne strane ekrana mapu, a sa druge strane imate pregled na smeštaje koji su vam u odabranom delu grada ponuđeni. Možete da pronađete različit tip smeštaja, od veoma luksuznih do sasvim jednostavnih. Kako se na osnovu klase smeštaja kreću i cene, moj vam je savet da ne birate nešto ekstremno luksuzno jer ste došli da istražujete destinaciju, stoga ćete najmanje vremena provesti u kući koju ste rezervisali. Isto tako, poželjno je da rezervaciju obavite znatno ranije jer ćete na taj način uštedeti dosta novca.

Mi smo rezervisali smeštaj u Bruklinu jer nam je ulica u kojoj se nalazila kuća bila lokacijski najbolja za sve ono što smo želeli da posetimo. Bruklin je jedan od onih delova grada u kojem živi pretežno stanovništvo nižeg društvenog staleža, ali je isto tako i duša Njujorka u kojem možete osetiti i videti kakav je američki život, što smo mi i hteli. Međutim, ono što nismo znali do samog dolaska u smeštaj jeste to da smo bili u najtamnijoj zoni na mapi kriminalnih aktivnosti u Njujorku. Na našu veliku sreću, zaista nismo imali nijedno loše iskustvo tokom celokupnog boravka, ali bih vama savetovao da bacite pogled na tu mapu pre nego što zakoračite u Njujork.

Dan pred putovanje sam odlučio da u Njujork odem u nešto drugačijem izdanju, te sam promenio boju kose u platinastu. Bio sam i više nego zadovoljan, a da stvar bude bolja naišlo je na zaista dobru reakciju i kod svih vas.

Preskočiću sve tehničke stvari za vreme putovanja i potrudiću se da vam opišem moju prvu reakciju na poznatu panoramu grada koja nas je dočekala. Najpre bih da napomenem da sam od onih osoba koje su operisane od pokazivanja osećanja, ali pojavljivanje solitera koji su mi do sada bili poznati samo sa ekrana, budili su u meni snažnu emociju, ispraćenu po kojom suzom jer nisam mogao da verujem da sam konačno tu. Da najzad imam priliku da ostvarim svoj san. Da ću konačno koračati poznatim ulicama. Da ću živeti film. Sreća, uzbuđenje, neverica, sve se to preplitalo i ključalo u meni.

Prvi susret sa Njujorčanima je bio u vožnji metroom koji je izgledao baš kao u filmovima. Znate onaj momenat kada glavni akter iz manjeg mesta, pun snova i očekivanja, dođe u grad koji nikad ne spava, e baš tako sam izgledao. Kao dete koje se upoznaje sa svetom sam posmatrao ljude i slušao njihove razgovore, s vremena na vreme gledao mapu sa prikazanim stanicama.

Nakon što smo stigli u smeštaj, sa nestrpljenjem sa čekao da putešestvije Njujorkom krenu. Plan je bio da do kraja prvog dana obiđemo kraj u kom smo odseli i da dodjemo do jedne od veoma popularnih lokacija u Bruklinu. Međutim, prevideo sam naš umor od puta. Negde na polovini rute, odlučili smo da uhvatimo metro i da dodjemo do čuvenog trga Times Square – a. Izlazak iz metro stanice na ulicu i prvi kontakt sa Menhetnom je bio nestvaran. Iznad nas su se prostirali neprekidni oblakoderi, dok su u njihovim prizemljima blještale reklame različitih restorana i kafića. Gužva na ulicama nas je vodila pravo ka neonskom carstvu – Times Square – u. Bilo je magično. Mnoštvo ljudi iz različitih krajeva sveta na jednom mestu. Mogli su se čuti različiti jezici, videti različite boje kože, ali svi smo delili zajedničku ozarenost i sreću jer se nalazimo na najpopularnijem trgu na svetu.

Drugi dan našeg boravka u jednom od najuzbudljivijih gradova na svetu bio je rezervisan za posetu najznačajnijih znamenitosti koje su se mahom nalazile na Menhetnu. U tu svrhu smo uzeli kartu “city pass” koja nam je dala mogućnost da za simboličnu cenu vidimo 6 znamenitosti, od toga 3 po našem izboru. Ta karta je moja topla preporuka za sve one koji nisu upoznati sa znamenitostima Njujorka. Dosta će vam olakšati, a ujedno ćete uštedeti nešto novca.

Najpre smo posetili čuvenu zgradu “Top of the Rock”, koju nikako ne bi trebalo da propustite. Zaista jedno vrhunko iskustvo, rečima neopisivo. Pogled sa zgrade na sve one solitere koji krase Menhetn, a onda se okrenete ka severu i ispred vas se nadje prelepi “Central Park”. Ako me pitate u kojem delu dana je najbolje doći i napraviti savršenu fotku bez mnogo ljudi na njoj – ja bih vam rekao da je tako nešto nemoguće u Njujorku. Ali, neko optimalno vreme bi svakako bilo u jutarnjim časovima. Znam da je Empire State building svima prva pomisao kad se spomene Njujork, međutim, na Top of the rock – u imate mnogo više prostora i bolji pogled na grad, na Empire State i neprevazidjeni pogled na Central Park. Ekskurzija u Njujorku ne može proći a da se niste popeli na 70. sprat ove moćne zgrade.

Nakon što smo napravili dovoljno fotkica za narednih godinu dana #tb – ovanja, ruta nas je vodila ka lokaciji koja je malom broju ljudi poznata. Nekada davno, kroz centralni deo Njujorka saobraćao je metro koji se kretao iznad nivoa grada. Danas je ta pruga pretvorena u sjajno šetalište prepuno zelenila i mesta za odmaranje. The high line je savršeno arhitektonsko i pejzažno rešenje u svom onom carstvu betona i stakla. Kada se umorite od pešačenja Menhetnom, ovo zanimljivo šetalište iznad nivoa ulice vam može biti savršena stanica za odmor.

Nakon sjajnog High line – a, na red je došao i velelepni Central park. Ne znam da li je potrebno objašnjavati, ali to mesto je ogromno. Prepuno je drveća, zelenila, jezera, fontana, mostova... Nismo uspeli ni deseti deo parka da pređemo, a prolazili smo kroz njega sve vreme boravka u Njujorku. U parku smo mogli da vidimo kako se Njujorčani opuštaju ili provode vreme na kratkoj pauzi od posla. Mnoštvo uličnih svirača, ali i umetnika generalno, pratilo nas je duž naše rute po parku. Na jednoj od klupa pored fontane Bethesda, pravili smo planove za sutrašnji obilazak grada ali i za večernji izlazak. Ono što je posebno kod parka je pogled na panoramu grada, koji vas uvek prati gde god da se nađete.

Polako je padao mrak, a to je značilo da je vreme za posetu Empire State zgradi. Ono što bih i vama savetovao je da posetite Top of the Rock  danju, a Empire noću, jer su prosto fotografije lepše na dnevnom svetlu i više prostora imate za “pozeraj” na prvoj pomenutoj zgradi. No, na vama je izbor. Svakako se nećete pokajati u koje god doba dana da ih posetite. S obzirom na to da se penjete liftom na 80. sprat, gde vas čeka zanimljiva izložba o istorijatu zgrade, arhitekte i dizajneri su se potrudili da vam vreme u liftu prođe zanimljivije, gledajući interaktivni animirani filmić. Potom se penjete do 86. sprata odakle se pruža savršen pogled na grad. A noću, kad je svaki prozor na soliterima obasjan svetlom, taj pogled je impozantan. Zaista nešto neverovatno i ,po mom mišljenju, neponovljivo. Preko puta Empire State building – a smo spazili koktel bar na krovu jedne zgrade, gde smo otišli da se osvežimo i rezimiramo dan.

Kako sam bio i više nego ispirisan kada je reč o pisanju o pustolovini u Njujorku, odlučio sam da ovde napravim pauzu i da vam drugi deo poklonim u novoj 2018. godini. Do tada vam želim srećne predstojeće praznike i da ih provedete u društvu najvoljenijih!